fredag 12 april 2013

En orolig eftermiddag. ..

Jag har sedan i måndags mått väldigt konstigt med orkeslöshet, huvudvärk och yrsel. Detta utan att riktigt kunna förstå varför,  men har självklart varit lite orolig.  Jag har trots detta fortsatt som vanligt med allt som jag planerat att göra denna veckan.  När vi ändå var på föräldrarkurs hos bm i tisdags passade jag på att säga till henne och hon hade märkt att jag inte såg helt okej ut.  Ett snabbt kisseprov och blodtryck kunde iaf havandeskapsförgiftning uteslutas,  men jag skulle ringa förlossningen om jag blev sämre innan extra kontrollen igår.  Hos bm igår var det samma process igen och denna gång mättes också magen,  allt detta såg bra ut tills vi skulle lyssna på hjärtljuden.  Knoddes hjärtljud var väldigt höga trots upprepade försök efter vila och landade på 180. Bm pratade med läkaren som ansåg att vi skulle upp på förlossningen för att kolla upp detta mer.  Så var bara att ringa efter claes på jobbet och försöka vara så lugn som möjligt med gråten i halsen.  Han släppte allt och kom till mig nästan direkt även han riktigt nervös.  

Väl uppe på förlossningen blev vi uppkopplade med ctg under 30min där vi låg och lyssnade på Knoddes hjärta som var precis som det skulle.  Denna turbulenta em tog väldigt hårt på oss och skräcken att känna att något kan vara fel är fruktansvärd. Nu får vi hoppas knodde håller sig lugn och inte skräms mer, samt att jag känner mig bättre snart då vi inte riktigt vet varför jag mår dåligt.  Troligtvis är min kropp ganska trött efter flytt och allt jag BARA ska göra,  och mitt i detta börjar nu också pollensäsongen som i vanliga fall brukar ta väldigt hårt på min kropp. Så nu är jag ordinerad vila på riktigt av bm och inte en massa jag ska bara... så jag kommer inte planera in något i förväg utan vill man göra något en dag får den dagens status avgöra om jag faktiskt orkar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar