måndag 29 april 2013

Livet på en pinne.. ;)

Jaha, då var det måndag igen och en full proppad vecka har lämnats bakom, vilket är underbart! Då nya hyresgästerna kom på att det inte kunde flytta in i morgon då det egentligen var tänkt att jag skulle lämna nyckeln till dem. Efter mycket strul förra veckan med dem var jag snäll och ordnade med att det kunde få nyckeln i fredags mot att de betalade en del av hyran. Det ända var att då fick jag ringa städfirman och göra så de städade förra veckan och vi fick panik tömma det sista lilla som var där och gräva upp alla växter som annars var tänkt ske nu i helgen som var. Så här i efterhand var det skönt att lämna ifrån sig alla nycklar och allt som tillhörde Glumslöv i fredags så man slipper tänka på det nu. Man vet ju aldrig när Knodde bestämmer sig för att titta ut :) 

Hoppas inte på att det är så längt kvar nu då det känns som h*n snart tryckt sig så långt ner så att den trillar ut. Hade en fruktansvärd natt mellan lördag och söndag med ingen sömna nästan alls då det gjorde så ont i både mage och rygg. Hoppades så klart att de ska vara början på inom snar framtid! ;) Har fortfarande rejält ont i hela bäcknet, magen och ryggen, men det är tydligen det som hör till. Det som ska bli mest härligt med att Knodden tittar ut är att få sin kropp tillbaka förhoppningsvis, mest den onda ryggen som gör vissa dagar outhärdliga. Sedan förra veckan har jag ju kännt också att magen verkligen börjar vara ivägen vad man än ska göra och det är väl inte konstigt med tanke på den "växtvärk" jag kände i hela magen under ett par dagar förra veckan. 

Annars tickarna dagarna på och jag undrar verkligen var de tar vägen. Nästa vecka har jag och C bröllopsdag, tänk att vi varit gifta i tre år då och tillsammans i 9år. Helt galet egentligen att jag spenderat en tredje del av mitt liv tillsammans med det bästa som någonsin hänt mig. Tänk vad mycket han gjort för mig och gör fortfarande. Får försöka fila på något vi kan göra den dagen som inte är så långt bort, men ändå mysigt. Egentligen är det viktigaste att bara få njuta av dagen tillsammans.
Nä, nu är det tid för lite frukost i magen, så får jag se vad dagen har att erbjuda sedan. Sugen på att ge babynestet en chans och det är nog bäst att göra när C inte är hemma, blir säkert lite utbrott.. haha.. Hoppas ni har en bra måndag!


1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg du har! Lycka till med knodden när hen nu tittar ut ;) Kram Petra

    SvaraRadera