onsdag 17 april 2013

Härliga våren..

Det påstås att det tydligen är onsdag idag, man har verkligen dålig koll på veckodagar när man går hemma hela tiden. Mest skulle jag vilja att det är helg hela tiden så C är hemma, är så mysigt att ha honom hemma och fixa här hemma. Tyvärr blir det inte så mycket gjort här hemma när jag är hemma själv då jag inte riktigt orkar så mycket. Försöker iaf fixa något litet varje dag så att vi blir färdiga någon gång :) Igår stejkade jag att fixa här inne med det fins vädret som var ute så satte mig på en filt och rensa lite försiktigt i rabatterna, de ser ut som ja jag vet inte. De är inte skötta sedan förra våren, så har växt en hel del gräs upp i rabatterna, men det är skönt när man ser skillnad direkt och kan njuta av de fina vårblommorna som gömmer sig där under. Detta medförde dock träningsvärk i ryggen och lite mörbultning, men vad gör det. Att rota i trädgården är som balsam för själen :)

Snart har 90% av graviditeten passerat och vart har tiden tagit vägen, det hade precis gått bara 10%. Det är nu mindre än 5veckor kvar till bf, vi får väl se när Knodde behagar att komma ut. I fredags och lördags kändes det som att h*n var på väg ut, men har troligtvis borrat sig ännu längre ner i bäcknet, då den var fixerad i torsdags när vi var på förlossningen. I morgon lär jag få veta mer hur den ligger då bm ska känna för första gången i morgon :) Det mesta är nu färdigt till Knodde, väntar dock fortfarande på vagnen och hoppas den kommer snart. Babyskyddet beställdes också i måndags och kommer förhoppningsvis denna veckan, eller i början på nästa. Så Knodde får inte titta ut innan iaf babyskyddet komit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar