onsdag 3 april 2013

Härligt, härligt!

Då är det redan april och det börjar närma sig på riktigt :-) Mindre än 7 veckor till bf så mindre än 9 veckor till h*n är ute. Idag har jag tänkt börja tvätta babykläder så att det är gjort också , man vet ju aldirg när det är tid.  Claes har varit lite nervös i helgen att den skulle vilja ut med tanke på flytten och alla nya saker som följer med graviditeten.  I torsdags/fredags började magen sjunka ner och har sedan dess sjunkit lite efter hand,  inte konstigt att det känts som att den vill ut i mellanåt om den nu håller på att fixera sig.  Akupunkturen har jag nu slutat med då jag inte har så ont i fogarna mer,  nu är det mer den vanliga ryggsmärtan och klämd ichiasnerv som ställer till det så jag inte kan röra mig i mellanåt. Gravidhjärna har jag fått deluxe,  inte mycket som blir rätt för tillfället. Igår morse hällde jag nyponsoppa i kaffet,  datum blir fel, extra fumlig.  Så ni får ha överseende med mig och påminn gärna igen om det är något jag ska komma ihåg... hehe.. 

Idag är jag hemma själv i huset för första gången,  känns riktigt tomt utan maken som varit ledig i fem dagar.  Saknar faktiskt honom riktigt mycket.  Vi har haft så otroligt roligt på sistonde att vi skrattat så mycket att vi fått ont i magen.  Det går inte en dag utan att han får vi att skratta så jag måste ju leva väldigt många år extra ;-) han skulle eventuellt varit ledig i morgon också då de skulle besiktiga huset,  men som sagt gravidhjärnan har gjort fel så de kommer redan idag och då kunde han absolut inte få ledigt.  Hehe. . 

Igår var jag barnvakt och underbara Melvin. Tur man får låna honom och öva på :-) vi passa på att busa massvis och tog sedan en promenad vid havet innan karro skulle hämta honom.  Claes var hemma hela dagen och serverade oss med grillad korv,  Mums!  Vi har redan hunnit haft grillen tänd två ggr sedan vi flyttade hit,  men finns ju inget godare :-)
Nä nu är det tid att ta sig ur sängen och få lite mat i magen då den kurat i flera timmar, men jag har inte orkat ta mig upp.  Hoppas ni har en bra onsdag,  snart är det helg igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar