onsdag 27 mars 2013

fullfart framåt..

Oj vart har de senaste dagarna tagit vägen.. Fredag-måndag var vi fullt upptagna med att fixa i huset och tyvärr hann vi inte riktigt med så mycket som vi hade hoppats på, men det stora v-rummet är iaf klart med väggar och tak så att vi kan ställa in alla möblerna där. Vi får sova i Knoddes rum under helgen så att vi kan måla färdigt vårt sovrum där vi endast hunnit med taket. Det som är positivt är iaf att vi lånade morfars bil och släp så att vi kunde köra massa kartonger och småsaker, tre omgångar blev det så här hemma börjar det bli riktigt tomt. Dagarna är räkna i Glumslöv, två nätter kvar att sova här sedan drar vi :) 

Igår var jag bara hemma hela dagen och låg typ på soffan, helgen tog rätt hårt på mig så jag kunde knappt gå från i söndagskväll så blev ordinerad från maken att inte göra många knop och återhämta mig. Så igår kväll började det kännas bättre i kroppen igen och jag hoppas idag kunna packa allt det sista då det är lite sista tillfället att få allt ner packat som är kvar då vi tänkt åka ut till huset i morgon med kartonger och jag ska passa på att damsuga av golvet där ute efter allt slipdam, sedan går stora lasset med möblerna på fredag! :) Som tur är Claes ledig 4dagar till efter flytten så att vi kan få lite i ordning och målat. Han är verkligen flitig min make och fixar och donar medans jag sitter och tittar på.

I måndags var vi på TUL och allt såg jätte bra ut med Knodde, h*n är något mindre än tänkt, men endast ca 3% så rör sig om 70gram eller något. Så bm sfmått stämmer ju bra då jag ligger precis under fasta kurvan :) Tyvärr fick vi en bild, men som inte är något vidare alls då Knodde precis som förra gången inte vill vara med på bild och det är tydligen ännu svårare nu när h*n ligger med huvudet neråt. Vi får snart se knodde på riktigt i stället :) Jag var lite rädd innan ul för att hon skulle råka försäga sig om vilket kön Knodde har då vi verkligen inte vill veta, så var en stund då vi inte fick titta på skärmen för att inte riskera själva att kunna se könet. Förresten jag har ju sagt att det är en ailien i min magen och det fick jag på film igår,men tyvärr lyckas jag inte lägga upp filmen här i då det inte vill fungera. mer och mer tycker jag detta inte är någon bra blogportal och får nog leta mig vidare.. grr..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar