måndag 20 maj 2013

åter igen gryr dagen...

Så då var bf passerad och nu väntar vi med spänning på när den vill titta ut. Man kan ju aldrig veta när den tycker att det är dags för att se världens ljus. Ska verkligen bli spännande och möta skrutt och se vad det är för en liten filur.  I går låg jag på soffan i 12timmar då jag var så trött och behövde verkligen en sådan dag när jag inte gjorde ett dug. Somnade någon timme mitt på dagen precis som i lördags, då somnade jag dock mitt i hockeyn. Som tur var jag vaken under finalen igår och fick njuta av deras guldtagande. Med tanke på att det blev sent i säng trodde jag aldrig att jag skulle vara så pigg i dag när klockan skulle ringa 7.45. I stället vaknar jag 5.45 super pigg och sjunger "åter igen gryr dagen" när C kommer in i sovrummet strax efter klockan 6.  När klockan var 8 var jag redo att åka och hälsa på jobb innan det var tid för nytt besök hos bm. Det var super härligt att träffa barnen och kollegorna igen! :) 

Hos bm sedan gick det bra, hon tyckte magen hade sjunkt ner sedan jag var där för en veckan sedan och SF var det samma som förra veckan. Får väl se om det blir ett nytt besök om en vecka. Jag blev fortsatt ordinerad vila då mitt blodtryck blivit något lite högre sedan förra veckan trots att jag tagit det väldigt lugnt om dagarna med mycket soffvilande för foglossningen. Sedan är det väl inte konstigt man var trött med den värmen som var i helgen, 30grader i skuggan satt sina spår på gravida kroppen med svullna fötter så att jag inte vill gå på dem varken under lördagen och söndagen. Varje steg gjorde fruktansvärt ont! Fick  handlat lite påvägen hem från stan så att vi har lite bröd igen, kan tro att brödboxen äter brödet ;) Har sedanjag kom hem softat i soffan, trots att jag varit vaken sedan gryningen känner jag mig förvånartsvärt pigg konstigt nog. Skönt att ha någon sådan dag också! 
Tako Laret barnvagn
Tako Laret barnvagnTako Laret barnvagnTako Laret barnvagn
Har idag fått information om att vagnen skickas från lagret i Malmö i morgon så den bör komma denna veckan beroende på hur lång tid transportföretaget tar på sig. Men from med senast i morgon ska jag kunna spåra paketet för att kunna följa det längst vägen. Hade ju inte varit fel om den kommer på onsdag! :)

Nä nu blir det en stunds vila på soffan igen till maken kommer hem så man kan trakassera honom lite. Vad skulle jag göra utan honom, vem skulle jag då tetas med om dagarna..

1 kommentar:

  1. Hoppas knodden kommer snart :D Tycker det är så kul att du och Emma Larsson, som jag också känner från Dalhemstiden hade bf på samma dag med första barnet :D Coolt!
    Ursnygg vagn!!
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera