torsdag 16 maj 2013

vad är som väntans tider..

Oj då var två veckor till passerade sedan jag uppdaterade här inne och sedan jag hälsade på jobbet. Dagarna går framåt och nu är bf nära, dock verkar det inte som att skrutt vill titta ut, utan vill hellre stanna där inne och restas med sin mamma. Sparkarna är rejäla nu och kan tänka mig att det är ett och annat blåmärke på insidan av min höft och revben så som det sprätter runt där inne. Förhoppningsvis dröjer det inte lång tid nu innan den är ute! Dock är jag lite stressad över att vagnen inte komit ännu, den skulle ha dykt upp för flera veckor sedan då beställde den 15 mars, det vill säga 2 månader sedan! Produktionstiden skulle vara ca 3 veckor och det skulle inte dröja mycket längre än så innan den skulle komma. Jag har senast ring idag och frågat hur det går då det är väldigt stressande att inte veta när den kommer då budet jag fick förra veckan att den skulle komma typ i går eller iaf denna veckan. Nu är det torsdag och den har inte ens komit till butiken som ska skicka den till oss! Hon som arbetar där skulle kolla upp det och sedan återkomma till mig då hon höll på att jaga transportföretaget, men det är snart 3 timmar sedan jag ringde. Får väl ringa i morgon igen! 

För övrigt är gravidteten som den är, foglossningen är tillbaka sedan några veckor tillbaka. Många gånger värre än det varit tidigare och dum nog som jag varit har jag inte förstått att ryggontet jag har haft under sista månaden inte har berott på min förstörda svanskota utan foglossning. Ingen hitt och varje gång jag tänker att jag ger det några dagar annars får det blir en ny omgång akupunktur så blir det lite bättre igen och nu känns det inte "lönt" då jag hoppas på att Knodde ska komma ut snart! Bara hoppas de går över direkt efter förlossningen, ibland kan det ju ta någon månad innan det går över. Var hos bm i måndags och som vanligt såg allt bra ut och jag fick en rejäl tillsägelse av henne när hon sa att jag måste vila nu och ta det lugnt. Jag svarade att jag skulle försöka, men tydligen var det en order! Har faktiskt hittat en sysselsättning då jag lyckas ta det lugnt länge och det är att sätta mig med min korsordstidning, den förra löste jag på bara några dagar så igår bad jag maken köpa den nya som komit ut till mig så jag har en anledgning att kunna vara lugn igen :) 

Igår hade jag besök av Frida och hennes Liah, härligt med besök så vi fikade lite nybakade kladdmuffins och satt sedan och njöt ute i trädgården medans Liah kröp i full fart över gräset. För en stund sedan fick jag meddelande om att kusinen och godingen Melvin ville komma på besök en rund och klart får dem det. Är alltid trevligt med lite besök, så länge det inte kräver någon större ansträngning för mig med städning osv :)

Tyvärr blev det ett inlägg utan några bilder idag då det inte riktigt vill laddas upp genom mobilen, men de flesta av er har ju redan sett mina bilder via instagram ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar