onsdag 22 maj 2013

inget är som väntans tider..

Då är man inne på dag 40+3 idag och tiden tickar på.. Natten mellan måndag och tisdag hade jag rejält ont i nedre delen av magen igen och konstaterade att den har borrat ner sig ytterligare, vilket i sin tur orsakade oro igår kväll då jag inte riktigt tyckte mig känna forsterrörelser som de brukar vara och de hade inte varit sig lika under hela dagen. Förklaringen är klart att den är längre ner nu och inte kan komma åt mina revben mer vilket gör att sparkarna inte alls är lika hårda längre :)
41 uker gravid
Vad dagen har att erbjuda vet jag inte riktigt än, då jag inte riktigt bestämt mig för vilken dagsform jag har idag. Låg vaken mellan 3-4,30 i natt efter att ha varit på toa hundrasjuttiofemggr. Det är verkligen det värsta att om man dricker lite extra på kvällen för att man är törstig så blir det dessto fler besök på toa under natten. Är för övrigt sugen på att baka kanelbullar så att jag har något att roa mig med, men är rädd att när jag väl satt degen på jäsning ska bli så trött och ont i kroppen att jag inte orkar fullfölja mitt bakande. Dock hade det varit kanon med en laddning bullar i frysen :)

Spännande och se om jag kan delta på sommarenfesten i morgon på jobbet, vill gärna träffa föräldrarna som man ser för sista gången innan de slutar, men som sagt allt beror på skrutt. Barnen har övat så mycket på sina sånger som ska sjungas och de är ju bara för söta när de göra sina framträdande, alla på sitt sett! Men som sagt vi får se i morgon eftermiddag hur dagen artar sig :) Spännande värre om vattnet skulle gå när jag väl var där.. haha.. får väl packa med extra kläder nu vart jag än ska, precis som man gör med barn ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar