torsdag 23 maj 2013

baka, baka liten kaka.. :)

Då var det torsdag och det har varit en helt underbar natt sömnmässigt jämfört med tidigare natt. Att få lov att sova flera timmar i stärck utan att behöva vakna och gå upp är inte fel, så idag känner jag mig hyfsat utvilad. Dock blir det en lugn förmiddag med mycket vilande då foglossningen och ryggen är katastrof från igår. Jag drog igång bullbaket på sen eftermiddagen, samt bakade både kladdmuffins och scones. Scones åt vi direkt när C kom hem och det andra har jag fyllt frysen med. Att kavla ut bulldeg och gör vid den kan ta så hårt på en. När väl bakandet var klart var det bara till att ställa sig och laga lite mat, har varit riktigt flitig denna veckan och faktiskt lagat riktig mat varje dag. Idag blir det nog inget matlagande då jag räknar med att åka på sommarfest i eftermiddag! :) Ser riktigt framemot det och ska bli skoj att se barnens framträdande. Innan det är jag lite sugen på att städa lite i frysboxen för att se om det kanske finns lite mer plats där inne, hade ju inte varit fel att slänga ihop någon mer kaka att ha redo inför sommaren. Dock får jag se hur det blir med det efter jag fått i mig frukost och tagit en dusch, vilket i sig nog blir ett projekt idag..
Vagnen är fortfarande inte levererad, men de ringde igår från transportföretaget och vill leverera den i eftermiddag. Så hoppas den kommer innan halv tre, för jag sa att sedan är jag inte hemma. Får vi den idag har vi kvällen räddad med att lyckas montera den och få ihop den. Så kan jag pyssla med den i morgon med resten mellan värkarna. För i morgon tycker jag det skulle vara en bra dag att föda, 24maj låter som ett bra datum ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar