fredag 8 mars 2013

fredagsmys.. :)




Härlig fredag har man framför sig med inga som helst planer, vilket är precis vad jag behöver just nu. Jag jobbade min sista fredag för i år förra veckan och har nu tagit två semesterfredagar innan det är tid för att gå på graviditetspenning. Det är riktigt skönt med att ha 4 dagars arbetsveckor, så borde man alltid ha det egentligen så man hinner vila upp sig ordentligt. Dock blir det några timmars jobb i morgon då vi ska ha öppethus på förskolan, men den stunden brukar gå i raketfart. 
 
Magen den växer och växer nu tycker jag, märker att det händer mycket där inne nu. Riktigt härligt, men samtidigt lite läskigt. Tänk att vår bebis ligger där inne, det är ingen alien som böckar runt. Hickar gör knodden minst en gång om dagen och nu är det rejäla gruffar. Magen flyttar sig gärna åt konstiga håll och nu när man gruffar tillbaka får man gensvar igen. Så kan jag ligga och hålla på hur länge som helst, för det är ju verkligen mysigt med den första "kommunikationen" :) Claes får sig en rejäl dänga ibland när han pratar med magen och lägger huvudet till, lika bra att han vänjer sig till h*n kommer ut :)

Helgen för övrigt kommer eventuellt innehålla en den packande, då flytten närmar sig med stormsteg nu. Om två veckor sitter vi ju där med nycklarna i handen och ska måla, måla och måla... Så akta er för att vilja hitta på något med oss den helgen eller hälsa på i huset då kanske ni får en pensel i handen ;) Tycker lite synd om Claes att han ska göra så mycket, med tanke på att jag räknar med att inte orka särskilt mycket och med tanke på vilken foglossning jag har i mellanåt är jag inte till mycket hjälp om jag ska kunna hjälpa till lite iaf. Efter att ha varit hos bm förra veckan och fått order om bälte var jag nere på stan och kolla, det jag hittade kostade 370:-. Som tur var fick jag hem ett igår som jag i stället fyndat för 115:- på tradera. Ibland ska man ha tur :)

Nä nu tänkte jag förflytta mig ner i soffan för lite frukost och titta ifatt Greys som jag inte orkat titta på nu två veckor. Hoppas ni får en härlig fredag! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar