lördag 23 mars 2013

Härliga livet :)


Då var helge här igen, eller ja nu har jag ju typ helg hela tiden from igår och fram till att Knodde bestämmer sig för att titta ut :) Det känns konstigt att lämnat jobbet nu för en lång tid framöver och jag saknar det på sätt och vis redan. Jag får hälsa på dem med fika lite då och då ;) I torsdags skrevs papperna klart på huset så nu är vi husägare på riktigt och är i full gång med att måla. Jag hjälper till i den mån jag kan. Tycker så synd om Claes som annars ska få göra allt på egenhand. Fick uppackat 6 kartonger också igår i köket, oj vad det köket sväljer undan mycket. Det är inget jätte kök, men ändå större än det vi har idag och med alla skåp som finns där får vi förhoppningsvis ordning i skåpen och kan använda det vi har lite mera. Efter denna flytt som förhoppningsvis är den sista blir det att tänka efter vad vi verkligen behöver och vill behålla och inte tänka att det kan vara bra sedan. Så har det ju varit nu med tankarna på att vi vill flytta till hus någon gång. 

Graviditeten är 80% passerad och det återstår 8 veckor till bf, tiden tickar verkligen iväg och jag längtar så tills efter påsk då jag kan börja packa upp sakerna på riktigt och inreda Knoddes rum. Kläderna ska tvättas och läggas in på skåpet :) Verkligen en mys tid vi har framför oss! Innan dess ska det hinnas med ett TUL på måndag för att se hur den växer där inne. Spännande och se Knodde igen och kanske få en bättre bild med sig hem om h*n inte bestämmer sig för att lika helt tokigt.. hehe.. 

Nä tid att väcka maken så att vi kommer igång denna dagen med att lyfta ut saker till släpet och bilen så att vi får mer saker ut till huset. Skönt för killarna på fredag att slippa alla små saker utan bara behöva ta de stora möblerna så går flytten förhoppningsvis rätt snabbt :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar