lördag 16 mars 2013

Härlig fredag och shopping :-)

God morgon.. härliga lördagen är här och jag har redan tjuvstartat helgen med att vara ledig igår.  Det blev verkligen en härlig dag med mycket mys!  Jag hade fått bokat tid för akupunktur på morgonen för foglossningen och var så nervös att jag inte visste vart jag skulle ta vägen,  hur skulle det gå med min nålrädsla?!? Efter att hon stuckit in 15-20 nålar lite varstans låg jag där och insåg att det var ju faktiskt inte så farligt.  Visste någon nål kändes lite,  men det var så kort stund. Jag räknade inte med så stor förändring efter en gång,  men redan efter en halvtimme kände jag mig som en ny människa utan nästan någon smärta alls. Så jag kunde vara utan bältet igår utan att ha vidare ont!   Ny tid är bokad på både måndag och fredag,  spännande och se hur det känns resten av helgen, men har iaf kunnat gå på toa nu på morgonen utan att behöva hålla mig överallt! 
När jag var klar där begav jag mig till kusinen och Melvin för härligt mys.  Godingen skrattade härligt och man längtar ännu mer efter sin skrutt. Melvin som känns så liten nu kommer ju vara en stor nästkusin jämfört med knodden.  Mysigt de kommer ha det tillsammans sedan när vi träffas.  :-)
Vi åkte ut och luncha på väla när hungern börja komma och passande på att shoppa lite... ett par byxor fick det bli till mig och kläder till knodden som ska med i bbväskan :-) lite annat fick också följa med hem så klart från ikea och snart har jag allt som behövs för att sy babynestet :-) När det ändå var en effektiv dag passade vi på att fixa med elbolag till huset och beställa vagnen. Vagnen beställes inte från lund som vi tänkt utan blev malmö då det ingick lite mer saker till samma pris , samt att de hade super service på att svara på mail. Sista frågan jag skickade igår klocka 21 svarade de på :-)
I torsdags gjorde jag förövrigt lite andra fynd på sådant vi skulle köpa till knodden. Jag har letat efter både newborn stolen och sängmobilen begagnat,  men hittade stolen för 150kr mer än de säljer den för på blocket och mobilen var halva priset så blev billigare än tradera.  Då är inte valet svårt :-) det började med att jag hittade myggnät och regnskydd till babyskyddet vi skulle ha till halva Jag priset och när jag väl var där inne ocj titta på dersd rea hitta jag ju de mesta vi sakna :-) längtar så tills vi flyttat om ett par veckor så jag kan börja bona i knoddens rum :-) det sista vi saknar för utom vår knodd är nu babyskyddet och det ska beställas om ett par veckor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar