tisdag 5 mars 2013

Längtan...

Att man är trött är inget man skojar om nu för tiden... Är sjukt trött varje kväll jag kommer hem från jobb och skulle kunna gå och lägga mig direkt för natten, men känns inte riktigt aktuellt klockan 17. Får snällt vara vaken några timmar till för att slippa vakn mitt i natten. Tänkte idag att jag skulle slänga mig i soffan när jag kom hem för att bara ta det lugnt, men började i stället sitta och fundera över nya huset. Vad som behöver fixas och hur möblerna ska stå, behöver jag ens nämna att jag längtar tills vi har nycklarna :)  Vi har ju tänkt måla helgen när vi fått tillträde så att vi slipper göra det sedan när alla möbler står där och måste flyttas på, så prio är att måla vardagsrum och sovrum. Det andra kan vi ta sedan när vi flyttat in. Tur jag har maken som kan måla, för med denna kropp och trötthet lär jag inte orka göra många knop. Får köra med fåtöljen så jag kan sitta och peka från den ;) I söndags var vi ut en sväng för att möta säljaren i huset och vi passade på att mäta rummen lite lätt och titta i trädgården. Positiv överraskning var det att se alla härliga knoppar över allt från vårblommor. Fick också veta att där redan finns krusbär, hallon, vinbär, rabarber, plommon och äpple. Precis sådan saker som vi tänkt plantera sedan och slipper nu. Blir en sommar att njuta av trädgårdsbär :)

I morgon är det tid för banken och skriva pappera i förberedande för att det sista ska skriva på huset om två veckor. Så om jag inte är allt för trött efter det blir det en sväng ut till bauhaus också för att införskaffa färgen till huset och samtidigt titta runt lite :) Drömma och fundera lite kan man ju få göra även om allt inte ska göras direkt i huset. Ett slott byggs ju inte på en dag ;)

Dagarna passerat snabbt nu på jobbet och har nu endast 10 dagar kvar innan jag går hem på ledighet, känns väldigt konstigt och svårt att förstå, men samtidigt väldigt skönt med tanke på att kroppen blir tyngre och tröttare. Sedan några dagar tillbaka har härliga halsbrännan komit, som inte är av denna värld. tack för att det finns motmedel mot det även om det inte är särskillt gott, men vad gör det om det hjälper. Det stod i gravidappen att man ska unvika sådant som framkallar halsbrännan och sedan några exempel, men om man får det av allt man äter är det inte lätt att utesluta något.
 
Igår när jag kom hem från jobbet och gick upp i gymet för att prata med maken låg PimPim där så sött och gulligt på en låda. På gymet står alla Knoddes saker fint nerpackat inför flytten och varje gång man ser dem längtar man lite extra efter knodde, att få packa upp, tvätta, sortera och förbereda. Tåliga som våra katter är vilket också är bra inför att knodden kommer fick hon vara model och prova knoddes fleece som jag köpt. :)

Nä nu får det nog bli soffan en sväng och kanske en bit choklad då jag varit sjukt sugen hela dagen. Gör ju inte det direkt bättre av att det börjat kännas som att hormonerna sitter på utsidan av kroppen och det känns som man bara vill gråta av ingen anledning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar