måndag 7 januari 2013

Allt på en gång...

Ny vecka igen.. vart tar dagar vägen?  Igår gick vi in i graviditetesvecka 22, det vill säga att nu at vi fullt gångna 21 veckor och det närmar sig med stormsteg till vi har knodden i famnen. I morgon är det äntligen dags för barnmorskan och om jag inte misstror helt så får man höra hjärtljuden i morgon.  Eller hur ligger det till? Sedan är det väl allt det vanliga, mest fasar jag för den förbaskade vågen, men enligt min hemmavåg har jag gått upp endast 3.5kg sedan jag blev gravid. Jah hoppas det håller sig hyfsat nere hela vägen. Det ska ju försvinna efteråt också :-)  Enligt apparna jag har kan nu bebisen höra och då var det passande att min julklapp från c kom i fredags som innehöll en super fin gravidpingla som jag nu bär varje dag :-)

Det är en fullspäckad vecka framför. . I morgon börjar allvaret på riktigt och inskolning av barn 23, 24 och 25 på jobb startar.  Som tur är får vi förstärkning av saknade Anna :-) Sedan blir det några viktiga samtal att ringa och bm på eftermiddagen. Onsdagen består av förhoppningsvis ett viktigt möte och lördag blir det Ullared med kusinvitamin :-) Jag hoppas det finns några härliga kläder till mig att ha på mig på dopet nästa helg igen. Sedan ska det sista vi behöver till knodden där inhandlas så vi slipper tänka på det sen då det kommer vara fullt upp med annat :-)

Jag skulle egentligen börjar på gravidpilates nu om någon vecka,  men kunde tyvärr inte anmäla mig då de få träffar som kursen innehöll krockade med våra apt på jobbet.  Så typiskt att de båda ska vara just på tisdagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar