onsdag 16 januari 2013

Härliga dagar :)

Helgen passaerade i illande fart med två mysiga dagar. Lördagen spenderade jag och kusinen på gekås med att handla vad som behövs, så nu är det också klart. När vi kom hem därifrån blev det en liten stunds mys med gudbarnet. Han är verkligen hur härlig som helst! Sedan var det bara att åka hem och hålla kväll ett par timmar innan vi somnade på soffan. Shopping tar verkligen slut på en.. haha. Vi hade bestämt att det skulle städas och packas på söndagen så lite nytta blev gjorde, men det var inte mycket av det. I stället blev det en liten loppis tur i stan utan att hitta något mer än en liten älg på stället, var mest fullt av massa skräp. Som att sälja saker som finns på tippen ungefär. Efter vi varit där gjorde vi ett försök att hälsa på Claes kollega och deras dotter, tu hade vi denna gången då de faktiskt skulle vara hemma. Har ju inte sett tösen sedan i maj månad, så stor hade hon blivit. Hur go unge som helst, vi följde med dem en sväng till Väla innan det var dags för att åka hem. Det hade redan hunnit bli kväll så någon nytta blev det inte, utan i stället em härlig dag :) 


I måndags hant jag med en sväng till Väla för att möta en kär vän som det var tok för länge sedan jag såg igen. Vi brukar egentligen hållas oss till stan då favoritfiket ligger där, men eftersom jag behövde ordna med doppresenten lite så fick det bli Väla. Usch vad det stället är stort, det är verkligen ingen hitt att gå där längre och jag var helt slut i kroppen efter att ha gått två varv där. Som tur är kan vi hållas oss till Höganäs eller hemma fika sedan då vi bor närma varandra :) Ska bli härligt att kunna umågs med L mera, om hon nu inte är fullt upptagen med annat ;) 

Listan på saker vi behöver till Knodde blir kortare och kortare, vilket är riktigt skönt då vi ska flytta. Det jag länge funderat på är vilken bärsele man ska ha och idag har jag äntligen bestämt mig. Att det ska vara så svårt.. Innan tänkte jag att babybjörn helt klart var den bästa då så gott som alla har den, men efter mycket sökande vi flera tillfällen har jag blivit mer och mer osäker. Men ändå höll jag på att köpa en begagnad som jag trodde var bra.. Som tur var gav lite mer efterforskning nu ikväll mig all den info för att jag skulle kunna bestämma mig för ett helt annat jag inte sett tidigare. Nu är den iaf beställd då den var sänkt typ 500:- :)


Jag som trodde att ryggen var bättre kunde ju glömma det.. I helgen kände jag av det lite efter att ha varit på gekås och puttat påvagen hela dagen, men det kändes ändå okej. Så i måndags på jobbet hade vi julgransplundring och jag satte mig på golver eftersom alla andra också satt på golvet. När vi var färdiga så skulle jag resa mig upp igen och kunde inte komma upp då nerverna i ryggen klämdes så. Med lite vilja och envishet kom jag upp och har efter det mer eller mindre ont i ryggen. Blev till att använda bältet igår igen och hoppas på att det går över. Tyvärr känns det inte mindre av att man måste hjälpa de yngsta barnen med det mesta. Får hoppas det blir bättre snart.. Som tur är det dags för en ny sväng till sjukgymnasten i morgon och hoppas även en bok kommer på biblioteket i morgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar