fredag 4 januari 2013

Klåda deluxe...

Hur trött kan man bli på allt.. hoppas nu verkligen ingen skada är skedd då kommer jag bli riktigt arg.  Jag har ju haft lite klåda några dagar på magen och som smugit sig ut på höfter och nedre rygg i mellan åt.  Har helt tänkt att det beror på att magen växer och töjer ut sig.  Klådan har jag stått ut med de andra dagar fram till igår kväll då det började kli så gott som överallt på hela kroppen.

Jag ringde bm i morse för att se vad hon sa om saken, tyvärr kunde de inte ta blodprov idag och det fanns ingen läkare där idag så blev istället hänvisad till husläkaren för att få ut tabletter mot klådan. När jag väl ringde till dem var klockan 10 och hon tyckte jag kunde ringr klockan 8 för nu hade de inga tider kvar så fick söka mig till akuten under helgen eller vänta till måndag. Besvade med att till måndag skulle jag kliat sönder mig helt, men fick acceptera svaret samtidigt som jah kände vi uppgiven och visste inte riktigt vad jah skulle ta mig till.

Mina kollegor tyckte jag skulle ringa 1177 , sagt och gjort.. Efter långt och länge i telefon med dem och hon läst överallt rekommendera hon cetirizin och alloverakräm .. snabbt sprang jag bort till aporeket i hopp om att klådan snart skulle sluta.. förvisso gjorde den det under större delen av dagen fram till nu i kväll.  Jag brukar alltid vara noga nuförtiden att läsa bipacksedeln av läkemedel jag ska ta med tanke på graviditeten,  vilket jag inte gjorde fören nu i kväll på cetirizinen oxh upptäckte att de ska jag absolut inte äta som gravid! Hade man råkat äta dem utan att veta skulle det inte vara någon fara, men man skulle sluta direkt! Uppgiven och orolig var det bara till att börja ringa runt igen.

Denna gång till kvällsmotagningen i hbg där jag fick prata med en super go sköterska som efter att ha läst i fass att cetirizin skulle jag absolut inte ta. Jag fick en telefontid 5min senare som läkare skulle ringa upp, sagt och gjort.. samtalet med läkaren tog 40sekunder!  Så nu ligger det ett recept på apoteket och väntar på de tabletter som bm rekommendera från början på recept i morse. Tänk om jah bara fått dem från början på min vc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar