torsdag 10 januari 2013

vart tar dagarna vägen?!

Usch att det ens är tillåtet att vara så trött jämt, längtar verkligen till våren när det härliga ljuset kommer. Det är verkligen inte många knop jag orkar när jag väl kommer hem från jobbet, utan sitter hellre framför tvn tills det är dags för att laga mat. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att bli piggare, men det tillhör väl både graviditeten och vintern. Eller så beror de också på allt som snurrar i skallen 24h om dygnet.. En del saker tar verkligen all energi även om man egentligen ska skita i saken. Tyvärr är det inte alltid lätt då man bryr sig för mycket.. Kan inget göra åt det..



Igår kväll när jag gick och la mig kände jag Knodden för första gången på utsidan av magen, tyvärr sov redan Claes sedan länge och fick inte känna det. Så hoppas det inte dröjer innan han också får känna på buffandet innifrån magen. Jag blir fortfarande helt ställd varje gång jag känner att det rör sig i magen :) Tänk att det bara är 129dagar kvar till Knodden är tänkt att titta ut, det var ju precis 230.. Vart tar dagarna vägen?! Och det lär inte gå långsamare nu när vi ska packa och flytta med tiden... Några kartonger är ju redan färdiga, gäller att vara ute i god tid :) 

Igår innan vi skulle skriva papperna på huset gick jag en runda på stan för att kolla lite på reorna, men usch vad dyrt allt har blivit på rea. Inte alls de priserna man kunde fynda för några år sedan. Det ända jag handla var en bok om Mullvanden. Han är en Tjeckis figur om vi såg redan förra gången vi var i Prag, men visste inte riktigt vem det var. Nu när vi var där i julas kollade vi upp på nätet vad det var för filur då denna går att köpa i alla dess former överallt i Prag. Tydligen är den jätte känd och finns både som bok och film. Vi köpte med en liten figur hem från Prag som kan hängas i något och när jag då såg boken igår på Åhlens att den fanns på svenska, var jag bara tvungen att slå till. Han är så underbart söt med sina vänner :)  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar