torsdag 3 januari 2013

yrsel..

Så mysigt det är att varje dag nu får känna Knodde böka runder i magen, samtidigt som de känns lite läskigt. Tänk att det finns faktiskt en liten människa där inne som ska komma ut om några månader, det är egentligen helt fantastiskt. För varje dag som går nu växer magen och jag känner fler och fler rörelser under dagen, vilket fassinerar mig varje gång.


Mindre roligt är yrseln jag börjat känna på senare tid, den började redan för några veckor med något anfall då och då, men tänkte inte så mycket på det, men när vi var i Prag och gick in i de olika affärerna var det en plåga och jag fick snabbt gå därifrån igen. Jag tänkte under tiden där att de berodde på de starka ljusen i affären som reflekterades i allt glas osv och det har säkert haft en bidragande orsak. Tyvärr kan jag inte skylla på den ursäkten nu när jag är hemma igen och yrslen har dökigt upp här och där ofta bara korta anfall tills igår då jag mer eller mindre var yr från middagstid och resten av dagen. Det spelade ingen roll som jag så satt ner eller gick, hela världen snurrade rejält några gånger. Tyvärr medför detta också illamående, så någon promenad som vart planerad igår kväll kunde jag inte bege mig ut på, utan fick bli en kväll i soffan. Funderade lite på att ringa bm och se vad hon säger om det, men känns så onödigt då jag ändå ska dit på tisdageftermiddag. Så får helt enkelt ta det lugnt när anfallen kommer och vänta på vad bm säger om saken. Tydligen är yrsel rätt vanligt vid graviditeten och kan bero på lite olika faktorer, men hoppas på att det blir en lugn dag idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar