torsdag 24 januari 2013

hoppas snart slippa...

Jag håller ärligt talat på att bli helt jädrans galen av att bara vara här hemma som jag varit sedan i söndags. Från morgon till kväll ligger jag i soffan om man bortser från idag när jag faktiskt sitter vid datorn just nu. Som mest har jag gått ut och hämtat posten för att få några sekunders friskluft. Är väldigt frustrerande att bara ligga i soffan och titta ut på det strålande vädret med blå himmel och sol. När jag i vanliga fall är sjuk så brukar jag kunna äta hela tiden, men denna gången är det verkligen inte så. Snarare tvärtom och har nästan fått tvinga i mig mat för att jag måste äta, som tur är finns det lite att ta på ;) Så vågen har pekat några kilo neråt, inte mig något i mot, men är grymt jobbigt att inte kunna få i sig någon dirket mat. När jag väl äter något så får jag det som lite krampaktigt i magen och mår illa. Får hoppas det går över snart, men beror säkert på att magsäcken har krymp utan mat så får börja äta ofta och väldigt lite i stället. Att man skulle få så dåligt immunförsvar av att vara gravid kunde jag aldrig anna och det i komination med mitt jobb blir ju bara på ett sätt. Lite oro för att jag ska dra på mig en massa finns faktiskt, innan jag blev sjuk fick jag höra att det finns barn i huset som har vattenkoppor, vilket inte är något bra alls att få som gravid. Jag har ju aldrig haft det vad vi vet, men samtidigt vet vi inte om jag är resistent mot att få det, kan ju alltid hoppas eftersom jag inte fått det. 


I lördags var vi på dop för min lilla söta gudson Melvin. Han var verkligen hur go som helst i kyrkan när jag höll honom hela tiden, om man bortser från lite spya ;) Men jag är ju van sedan han bajasde på mig, lika bra att vänja mig tills vår skrutt kommer. I present av oss fick Melvin denna fina doptavla med all hans födelsedata, samt en slags snuttefilt med massvis med lappar på. Var en chansning på att köpa tavlan, då man aldrig vet om någon annan tänkt samma sak, men som tur var fick han ingen mer tavla :)





För övrigt växer magen för varje dag, märktes idag när jag tog på mig de "vanliga" gravidbyxorna istället för mjukisbyxorna. Man kan nu se från utsidan att det rör sig där inne då det är en riktig vilde. Och är kanske inte helt konstigt då att det känns som träningsvärk i mellanåt i magen trots att jag är så långt ifrån träning som det går. Det är inte alls långt kvar till Knodde är tänkt att titta ut, kommer gå så fruktansvärt snabbt nu med flytt och allt. Trodde inte man kunde längta efter någon så mycket trots att man aldrig möts!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar