söndag 2 december 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig..

En sur och bitter dag blev det till slut, inget blir som de är tänk idag känns det som. Skulle göra lusseknyten med choklad i, så hade torrjäst hemma, men det tycks aldrig jäsa så degen är lika platt än. Skulle samtidigt passa på att göra ett pepparkakshus medan degen jäste, men efter att ha försökt smälta det bruna sockret vi har var det bara att inse att de inte smälter, så fick lägga ner det projektet också då vi inte äger något vanligt socker längre. Så begav mig upp till datorn i stället för att försöka få rätt på mitt domän, så jag slipper den långa adress jag har nu, men självklart gick inte det heller. Så nu sitter jag här i stället bitter till tusan och halv surar och inser att detta verkligen inte är min dag. 



Det blev inte så mycket mys i soffan för min del igår då jag fick rejält ont i magen efter att ha ätit min mat så blev aldrig några chips med dipp till filmen. Däremot blev det att jag tittade på de två första twilight filmerna och tyckte helt klart dem var bättre än när jag såg ettan för första gången. När jag fick nys på filmen för första gången blev jag helt frälst i soundtracket och efter att ha lyssnat sönder det så tröttna jag, men insåg igår att låtarna var väldigt bra igen. Nu är jag sugen på att titta på Eclipse och innan när jag tände tvn såg jag att det var den som visades just då, men var inte lönt att titta på den så inom snar framtid får det bli att jag tittar på den i stället. Har precis ordnat så jag fick hem den. :)


På tal om något annat tråkigt, jag har gått med ont i benet och höften i tre veckor nu och har hela tiden trott att det är ischias nerven som bråkar, men detta försvann i torsdag och lycklig var jag tills jag började känna smärta lite högre upp i stället, det vill säga i slutet av ryggen ut i höfterna i stället. Så nu går tankarna till att det kanske är foglossning ändå och när jag läst om det så tyder symptomen på det och då är det ju bara att skatta sig lycklig. Som tur är det inte så smärtsamt som det tydligen kan bli, men dock ändå en jobbig smärta som får mig att vilja släppa en tår när jag går längre strecker, så igår när jag var iväg på shopping var det en ända stor pina att gå där, så blev inte någon vidare runda då allt bara kändes jobbigt. Känner mig som tanten på bilden ;)
Igår fick även makens närmaste kollegor veta att vi nu väntar på lill knodd i maj och tanken var att jag skulle skriva ut det på FB då, men ångrade mig och väljer nu i stället att det får komma ut när det gör genom att kollegorna och vännerna frågar mig när de träffar på mig. Tror redan i veckan att det var några som anade något, men som inte vågade fråga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar