söndag 9 december 2012

så hur gick det..

Andra advent är redan här och om två veckor är vi nere i Prag och njuter av julens lugn. Det ska bli helt underbart och förhoppningsvis har jag fått rätt på ryggen tills dess.  Sjukgymnasten i fredags gav mig informationen att jag inte bara är överrörlig i knäna som jag trott sedan tidigare utan även i fötter och rygg också. En riktig gummikvinna kalla hon mig. Hehe.. det är ischias jag har haft alla dessa veckor jag har haft ont och enligt henne var det nu bättre då jag inte har ont ner i foten längre utan "bara" ryggen och skinkan.  Dock är muskler stela, nerver fortfarande klämda och leder ömma, samt att jag hela tiden översträcker ryggen. Ännu mer nu när jag automatiskt börjar luta mig lite bakåt då det växer på framsidan vilket medför att jag trycker ihop de nedersta kotorna.  



Jag är ordinerad ryggbälte när det är som jobbigast för att inte belasta allt för mycket och tens apparaten för smärtan. Samtidigt som jag har övningar att göra varje dag flera gånger,  men förstår inte hur det ska gå till. På fredag ska jag dit igen för att få fler övningar denna gången på pilatesboll.  Jag var också på massage i fredags precis som de senaste månaderna och det kändes mycket bättre efter det i ryggen och har under helgen faktiskt haft det hyfsat bra.



Igår när vi var på väg till fotoutflykt passade vi på att åka för att titta på vagnen vi funderat på. All info och omdöme om den har gjort att vi var ganska säkra tidigare,  men vi ville test köra den och titta på den i verkligheten. Ända jag varit skeptisk till är bilskyddet och det fick vi veta att det går att välja bort och i stället köpa ett annat bättre märke som ändå passar till adaptern på vagnen :) Dock dröjer det några månader innan det är dags för att köpa vagnen, men är skönt att slippa tänka på vilken vi ska ha iaf, så länge det nu inte visar tvillingar ;) Vilket vi inte tror eller hoppas på, men man vet aldrig.. haha..


Till något annat roligt, i fredags när vi gick och la oss kände jag absolut rörelse i magen. Denna gången är jag hundra säker på att det var knodden som rörde sig. Det kändes lite som en virvelvind eller när en fisk slår med stjärtfenan och det blir en virvel efter. Precis så kändes det, vilken magisk känsla :) Claes längtar så tills han också får känna från utsidan hur det känns. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar