onsdag 19 december 2012

snart... :)

Oj vad dagarna susar förbi i all hast, man hinner knappt blinka innan en vecka till har passerat och det är tydligen dags för oss att åka till Prag på söndag. Det som tidigare känts så långt bort är nu bara några dagar bort, så kan ju börja bli läge att börja funder på vad som ska följa med i resväskan. Som tur är det inte så många dagar så man behöver inte ha så mycket med sig, får väl shoppa lite där nere i stället. :) Mest ska det iaf njutas av jullugnet och goda maten, det blir ju tyvärr varken vanligt vin eller glüwien, men i stället en och annan Tredlink :)


Innan vi åker ska några dagar passera med mer eller mindre fulla dagar, jag jobbar två dagar till innan det är tid för ledighet. Claes jobbar tyvärr på lördag också, helt sjuk att människor måste ha sina jädrans julkort en lördag, men men.. I morgon efter jobb blir det en ny sväng till sjukgymnasten då jag fick avboka i fredags med tanke på bihållsinflamationen. Ryggen är som tur var mycket bättre, men min ichiasnerv kommer i kläm med jämna mellanrum så jag knappt kan gå. Direkt därefter ska jag åka till kusinen på lite bebismys :)

I måndags var vi som sagt på ultraljud, vilken spännande sak att få uppleva. Det finns ju faktiskt något på riktigt inne i min mage som rör sig. Vi hade bsetämmt innan vi åkte dit att vi inte skulle veta könet och det tänkte vi inte ens på där. För min del hade jag inte en tanke på att knodden faktiskt har ett kön, det var så mycket att imponeras av ändå som skelett, mage, hjärta osv. Det är ju faktiskt en människa i miniformat där inne, trots att den är så liten. Hon som gjorde ultraljudet sa att knodden har ett eget gym innen i magen och det var inte still en sekund. Tyvärr blev inte bilden så bra så Knodden inte låg stilla och hade bestämmt sig för att ligga upp och ner. Hon försökte buffa lite så den skulle vända sig, men icke. Det är en liten buse som inte vill vara som alla andra redan innan födelsen :) Så för att kunna se ansiktet på bilden fick vi helt enkelt vända den upp och ner.. 

Tänk att vi snart är halvvägs innen i graviditeten på riktigt, när detta året tar slut har vi passerat 20 veckor och det sägs att andra halvan går snabbt. Magen börjar synas mer och mer för varje dag. Jag fick frågan i söndags av svägerskan om magen blivit hård utanpå, men det hade jag inte upplevt alls då. När jag sedan kom hem på kvällen tyckte jag den var lite hårdare än vanligt och sedan i måndags är den nu mer rund och hård. De på jobb som inte vet nu kommer ju med största sannolikhet se det efter jul och nyår då man inte setts på ett tag och magen lär ju ha växt lite till :) Med tanke på hur mycket onyttigt vi får/har fått på jobbet nu av föräldrar, i personalrummet och av kollegorna gäller det att tänka efter någon gång extra på vad man verkligen vill äta. På ultraljudet i måndags blev vi flyttade några dagar så nu är Knodden beräknad den 19maj i stället, vilket förmodligen inte alls kommer stäma ändå ;) Blir en underbar bröllopspresent iaf, då vi har den i maj. Så länge den inte föds precis på den dagen så kan den få komma nästan när som helst :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar