lördag 1 december 2012

sockerbeslastning forts..

Sockerbelastningen gjordes utan några problem igår, trots att jag var nervös till tusan.Min oro var helt i onödan som maken hela tiden sa till mig, då det inte borde visa något då jag inte är någon större sockerknarkare, även om det slinker ner lite mer sött nu än det gjort tidigare. Mina värde såg iaf bra ut glykosvärdet låg på 6,3 och ska vara under 9, samt mitt hb låg på 132 och det hade tydligen varit 132 vid inskrivingen. Så det var jätte bra enligt barnmorskan som stack mig i fingret. Usch, jag ogillar verkligen allt som innefattar nålar. 

I torsdags kändes en lite skum känsla i magen och jag vet inte om det var knodden jag kände för första gången, man kan ju känna den nu men inte helt säkert på om det var så. Dock var den en känsla som jag inte riktigt känner igen sedan tidigare. Så är bara och vänta och se om jag känner något mer inom snar framtid :)

Nä, nu får jag väl avsluta här inne med mitt pladder då jag strax ska köra maken på julbord med jobbet, för att sedan bege mig en sväng till Väla och Ikea för lite shopping, med hem förljer iaf en cesarsallad från Graffiti och lite ungsbakade chips med dipp för en myskväll i soffan till första Twiligt filmen. Har sett lite på den en gång tidigare, men då var den en besvikelse pga jag precis läst böckerna och det stämde inte alls med filmen. Nu är det däremot ett par år sedan jag lusläste varje sida på nolltid i böckerna, så hoppas njuta av filmen på ett annat sätt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar