lördag 22 december 2012

Vart tar tiden vägen..

Nu är det verkligen inte långt kvar tills det är tid för att få njuta av julen i lugnet tillsammans med maken. Nästa jul lär ju inte vara hälften så lugn med en liten knodd på ca 6månader. Vilket i och för sig kommer bli hur mysigt som helst. Var häromdagen och mös med kusinbebisen Melvin, han är verkligen hur go som helst även om han bajsade ner mig precis innan jag gick hem. hehe.. Sådant får man räkna med :) 

För övrigt händer det en hel del saker nu som jag inte riktigt kan skriva något om fören allt är helt färdig med alla delar, så får bli en liten hemlis i så fall till nästa år. Ibland är det bara menat vissa saker ska ske i rätt tid, man väntar bara på rätt tillfället.  Så nu är det bara att vänta på att den rätta tiden ska komma :)

Idag är maken iväg och jobbar några timmar och jag passar på att bara njuta, borde också passa på att slå in hans julklapp som ska med i resväskan i morgon. Egentligen är det helt sjukt att han ens jobbar idag, vilka människor känner att de måste ha sina julkort och annat idag på en lördag så nära julafton, de kunde gott ha väntat till torsdag, men men..  Jag får ju lite egentid innan man ska dras med honom dygnet runt i flera dagar.. haha.. Nä, skämt åtsido, det ska verkligen bli hur mycket som helst att bara får rå om varandra och äta på restaurang ett par gånger om dagen.

 
Tänkte att jag måste också göra en ny katogori här på bloggen med saker som vi under tiden man sitter och surfar runt hittar och skulle vilja köpa till Knodden med tiden. Allt är ju inte livsnödvändigt, men önska kan man ju alltid få göra. En del saker har vi faktiskt redan införskaffat då det inte ska bli att man måste köpa allt på en gång nu här under våren. Det är ju ändå en hel del som behövs och varför inte då passa på om man fyndar det på antingen rea eller begagnat. De stora sakerna får vänta till det närmar sig som vagn, säng och bilskydd. Dock är det redan besämmt vad det blir, så en sak mindre att tänka på. 


I morgon går vi in i vecka 20, jag kan fortfarande inte förstå att nu är snart halva tiden passerad. Känns ju som det nästan var precis som det där suddiga strecket på testet visade positivt. Vi har nu också börjat våra gissningar med vilket kön det är och jag och Claes är faktiskt överrens om vad vi tror. Spännande att se om det stämmer sedan i maj. Tänkte att ni också faktiskt ska få gissa på vad ni tror för kön och vilket datum den födds, kanske blir det en liten vinst till den som har rätt ;) Som det är nu är knodden beräknad till den 19maj. Några gissningar än?

Nä, nu får man väl göra lite nytta innan det är tid för att tvätta och packa i eftermiddag. Borde ju hinna med att städa av här lite också så det inte är så mycket att tänka på när vi kommer hem.




1 kommentar:

  1. en liten gosse den 23 maj :)
    Ha en riktigt skön semester i Prag och lycka till med hemlisen. Jag håller tummarna.

    SvaraRadera