onsdag 5 december 2012

uppgivelse, rädsla..

Usch.. jag är verkligen inte i någon rolig situation just nu.. Jag var till kiropraktorn idag igen och fick veta vad som är fel på mig..lättare egentligen att skriva vad som inte är fel.. tydligen har jag varit trött i ryggen mer än jag trott en längre tid och detta har påverkat mina koter och det som sitter runt om och har blivit irriterat, så nu när magen börjat växa mer och mer lutar jag mig automatiskt bakåt för att få en jämnvikt i kroppen vilket i stället gjort att mina nedersta kotor trycker mot varandra och gjort dem i stället svullna. Mina nervtester var inte bra just i nedre delen av ryggen pga detta. Allt detta har lätt till att jag fått ryggskott, därav den rejäla smärtan sista dagarna och problem med att gå osv. Visst kan kiropraktorn göra något åt detta och han hjälpt mig redan idag med att knäcka mig på två ställen. Så långt är allt bra och jag gick där ifrån på lätta moln precis som jag börjat leva på nytt, så ringde direkt till Claes och sa "jag kan gå!". Ända problemet är att kiropraktorn tycker jag ska komma 18GÅNGER TILL! Vilket skulle medföra en kostnad på ca 8000:- Vilket jag känner mig inte ha, innan idag kändes det inte som att jag har något val då jag gärna vill bli bra. Men det är tok för mycket pengar för detta och det måste finnas något annat sätt att få hjälp betydligt billigare tycker jag. Min tanke är att kontakta min vårdcentral eller sjukgymnasten där i morgon för att se vad de säger om saken. Jag är samtidigt så rädd för att inte kunna få hjälp, så just nu känns allt så hopplöst! Någon som har något tips får gärna dela med sig till mig?!?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar