onsdag 6 februari 2013

Barnmorskan

Igår var det tid att besöka barnmorskan igen, nu börjar det bli tätt mellan gångerna.  Jag var helt förberedd på att tvingas upp på den förbaskade vågen, men jag klarade mig igen :-) Med glädje fick jag också slippa att lämna något blod ifrån mig. Nästa gång däremot blir det att göra båda då det är tid för en ny omgång sockerbelastning. Verkligen inget som oroar mig denna gången, skönt!  För övrigt igår mättes magen för första gången och det såg helt okej ut, hamnade precis under kurvan,  men som bm sa det är normalt då den kan ligga kors och tvärs där inne nu. Så länge det följer sin kurva nästa gång :-) De härliga hjärtljuden fick vi också höra och länge denna gången då knodden inte alls uppskattade bm tryckande och hade rätt hög puls från början. Varnande redan innan att det var en riktig vilding där inne, vilket hon fick upppleva direkt.  Hihi... till slut gick hjärtljuden ner till normal igen och vi kunde åka hem.  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar