torsdag 14 februari 2013

sammandragningar?!?

Då var snart denna arbetsvecka också slut, bara en dag kvar innan det är tid för helg. Ska bli riktigt härligt med tanke på hur det har känts denna vecka. All vila man kan få är underbar där magen växer så det knakar. Idag vid lunchtid fick jag fruktansvärt ont i magen, så ont fick jag också för någon vecka sedan. Sedan den dagen har jag haft lite ont då och då, men absolut inte som idag. Det gjorde så ont att jag fick sätta mig ner och under hela rasten gjorde det ont. Intalade mig själv att det snart går över och gick i valet på att ringa bm då hon sa när jag var där sist att jag skulle ringa om jag fick ont igen, men vill ju inte springa och ringa titt som tätt. Så valde att avvakta, det har som tur varit hyfsat lugnt hela eftermiddagen även om det har gjort lite ont då och då. Nu när jag kom hem och satt här vid datorn kom en ny omgång ont i magen, så nu ger jag det till i morgonbittig och blir det inte mycket värre under natten så ringer jag bm då. Jag har mina funderingar på att det kan vara tidiga sammandragingar då jag hört av någon att man kan få det innan det är dags för att kroppen ska förbereda sig, men samtidigt säger någon annan att man inte kan få det så tidigt. Vad har du för upplevelser av sammandragningar? Och hur känns det ungefär?

2 kommentarer:

  1. Jeanette Kjellander25 februari 2013 kl. 11:46

    Jag fick sammandragningar med Alfred i runt v.20 som bara blev värre medan veckorna gick. Tycker det låter väldigt mycket som sammandragningar. Vila vila så mycket du kan :) Kram Jeanette

    SvaraRadera
  2. Jag började få sammandragningar redan i v 17. Hela magen blir hård, o det kan göra lite ont. Hade väldigt mycket sammandragningar där runt de veckorna, men vi hade det jätte tufft på jobbet så det var inte så konstigt.

    /Frida Ljungström

    SvaraRadera