tisdag 26 februari 2013

dagens funderingar..

Då sitter man här vid datorn igen.. denna gången för hamnar jag på olika sidor med babykläder då jag funderar lite på vad vi ska ha på bilden till webbisar, samt åka hem i. Får se vad det blir för något, har ju rätt så bra tid på mig att söka :) Ska ju ner en sväng till stan i morgon med kusin vitamin och söte Melvin och då vet man aldrig om man stöter på något gulligt. Har semester hela dagen i morgon då  jag ska göra sockerbelastningen på morgonen, så efter 24.00 får jag varken dricka eller äta. Men slår vad om att jag kommer vara utsvulten i morgonbittig, bara för att jag inte får lov att äta något. Får se framemot mumsiga bullfrukosten jag ska på efteråt :) 


Igår åkte jag med en sväng till Gekås igen bara för att små handla sådant som jag ångrade att jag inte köpte förra gången och tru var verkligen att det mesta redan är färdigt då det var en plåga att gå där inne med smärta i bäcknet. Så några längre turer blir det inte längre där jag tvingas gå längre, det fungerar aldrig. Den smärta vill jag inte utsätta mig för mer än nödvändigt. Skönt är när man kan ta allt i sin egna takt och bara lunka på. En ny fleece och vårjacka fick iaf följa med mig hem så jag slipper vara helt utan nu när våren förhoppningsvis snart kommer :) En babyvakt fick det också bli så vi kan kolla på Knodden sen oavsett om vi är inne eller ute.
Något som irriterad mig till tusan är alla dessa människor som tror att det är okej att känna på min mage bara så där. Varför skulle detta vara okej bara för att man är gravid? Inte fasiken går man och känner på andra människors magar där de inte är gravida. Jag kanske ska börja känna på deras magar och se hur bekvämt det känns för dem.. Den ända som har min fulla tillåtelse till att känna närsomhelst är min man, inte någon annan!


För övrigt har jag nu 14 arbetsdagar kvar innan jag går på ledighet :) Innan dessa dagar är slut ska 8 utvecklingssamtal avverkas, får hoppas ingen behöver ställa in de planerade tiderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar