söndag 3 februari 2013

livet i sin helhet..

Då var det söndag igen och ytteligare en gravidvecka har passerat, nu är vi i vecka 26 och det är "bara" 14veckor kvar till Knodden är beräknad. Igår kväll fick Claes äntligen känna rejält hur den håller på och gruffar gång på gång. Han tyckte verkligen den var en häftig känsla att känna så många gånger direkt efter varandra. Det är verkligen en vildning där inne, så spänd på att se vad det är för en liten filur som kommer ut med tiden. I fredags när jag var en sväng på stan följde en boddy med mössa och tre par strumpor med hem. Kunde inte motstå dem :) 


Var också inom apoteket för att hämta ut nästa gravidbox på tur. Innehöll en del bra saker, som en annan stort nappar. Så nu har vi tre olika sorter och utförande här hemma. Någon borde bli godkänd :) Om några veckor kan jag hämta ut nästa gravidbox då det bara är 3 månader kvar till bf.







Träningen i torsdags gjorde sig väl hörd på fredageftermiddag. Jag tänkte hela förmiddagen att det faktiskt inte kändes ett dugg någonstans. Tji fick jag när de ostrechade benen och rumpan gjorde att varje steg gjorde ont, att sätta sig ner var fruktansvärt. Var helt säker på om jag skulle få någon träningsvärk skulle den sitta i armarna.. Så det var att ta en promenad igår för att få musklerna mjuka igen så att värken skulle försvinna tills idag. Var tid för ett nytt pass idag, så denna vecka slutade med 2 styrkepass helt plötsligt. Det kunde jag verkligen aldrig tro när jag satt där i soffan i måndags. I morgon får det nog bli att testa gravidyogan så kroppen mjukas upp och tränar på bra andning. Sägs kunnas användas sedan vi förlossningen, kan ju alltid hoppas :)


 Det har verkligen varit en helt underbar helg med lugnt tempo och härligt mys med maken. Ibland behövs det. I fredags avnjöt vi goda räkmackor framför tvn och jag hade köpt ett alkoholfritt vin då det skulle kännas lite extra festligt. Min hjärna tyckte inte alls det kändes särskillt festligt då den är helt inställd på att vin dricks inte under graviditeten... hehe.. så kändes rätt skumt att dricka, men helt okej i smaken. Fick dock veta att det finns en annan sort som är så mycket godare, klart den jag lät stå kvar på hyllan i affären av två sorter. Igår var vi som sagt iväg en sväng ute i naturen och bara njöt av fågelkvitter innan vi skulle hem till svärisarna på middag och bildvisning. Mumsig middag och efterrätt blev det innan det var dags att få se maken som liten bebis på diabilder. Många härliga skratt blev det :) Idag har vi hunnit med att packa någon kartong, träna och ändå ta det lugnt. Maken målar just nu lite sådant som behöver göras innan besiktningen på torsdag och tanken är att jag ska packa ner pysselhörnan så den kan okuperas av kartonger. 



Testade även en ny frukt idag efter att ha talat om den på jobbet i veckan. Ugli heter den och är en blandning i smaken av clementin och apelsin. Super saftig är den så att det bara rinner vätska ur den. Riktigt mumsig och lär få följa med hem i påsen från mataffären fler gånger :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar