måndag 18 februari 2013

Vart tar tiden vägen?!

Då var den måndag igen, var tag veckorna vägen och helgerna går ännu snabbare. Det har varit en hel som blivit spontant uppbokad med lite av varje. Från att ha varit en planerad fredag, blev det efterhand en planerad lördag och söndag också. Jag och kusinen hade verkligen en härlig kväll i fredags med mat hos henne och film hos mig. Det är verkligen härligt att vara med henne, man kan vara sig själv :) Däremot hade smärtan jag kännt i magen på torsdagen blivit betydligt sämre på fredag kväll och efter att ha prata med bm trodde hon att det var allt som ska töjas och fixas som gjorde ont. Det fick jag bekräftat ju längre fredagen gick för det var inte längre bara smärta i "magen" utan även ut i ryggen. Det blev endast några få timmars sömn med smärta i varje rörelse. Därav blev det en lugn lördag med mycket vilande, men på eftermiddagen fick vi spontan inbjudan på kalkon middag och vem kan säga nej till det? Ytterligare en sen natt blev det, men med två alvedon innan läggdags och en dusch sov jag som en klubbad säl ända till klockan 11 på förmiddagen, kan inte minnas när vi sov så länge sist. Vi hann inte mer än att vakna innan mobilen ringde och det blev en färd upp mot Örkelljunga för fotoutflykt. Fick ju välja ett utflyktsmål där jag inte behövde gå särskillt mycket med tanke på att det gör ont. 

I fredags kom även brevet jag väntat på från fk, behöver jag ens nämna att jag blev riktigt nervös när jag såg det var från dem på utsidan av kuvertet. De hade tagit beslutet om att jag får gå hem på grav.peng from 22 mars. Tänk att jag bara jobbar en månad till innan jag går hem i väntan på den lille. Har även lagt in om ett par strödagar semester i mars, så denna vecka är den sista jag jobbar 5 dagar, sedan blir det bara 4 dagars arbetsvecka. Så det är 20 arbetsdagar kvar att arbeta på 5 veckor! :) Blir att hälsa på dem sedan, kommer kännas tomt och att inte få träffa barnen och kollegor.Med tanke på att jag snart går hem kan ni tänka er att det blev brådis med att få färdigt inför utvecklingssamtal här inom snar framtid. Det ska hinnas med 8 stycken!

Magen växer och frodas, igår gick vi in i vecka 28 och det känns verkligen att den växer varje dag nu. Tänk att det inte alls är särskilt många veckor kvar nu innan Knodde kommer ut, men det kommer verkligen gå tok fort. Helgerna här framöver blir mer och mer bokade nu av sådant vi vill göra, vänner man inte träffat på länge. Den 2e mars ska jag och maken bara mysa med restaurang och bio, riktigt mysigt ska det blir. Det är verkligen skönt att fått packat så pass mycket som vi ändå gjort nu när man ser helgerna planeras in till annat. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar