tisdag 12 februari 2013

konstigheter..

Att man aldrig lär sig.. Sedan en tid tillbaka får jag hemsk halsbränna av att äta vanlig ost, men ändå ska jag äta den förbaskade osten.. kommer alltid på det i efterhand när det väl är försent och halsbrännan är ett faktum. Kanske att man ska kunna lära sig någon gång :) Har idag kunnat dricka vanligt kaffe med mjölk igen, vilket har varit helt tabu sedan graviditetens början. Bara doften av kaffebönor har fått det att vända sig i magen. Drack lite kaffe helgen, men det var sådant speciall från kyldisken och tassimon och det slank ner fint. I morse när jag gjorde kaffe till kollegorna, märkte jag att det luktade inte så illa längre och till mellanmål var jag tvungen att testa en slurk med mjölk. Nästan gott var det :) Perfekt för att kunna mota bort den trötthet som innfinner sig för tillfället sedan igår, förstår inte varför jag hamnat i en trött svacka igen. Hoppas det vänder snart igen, vart ju så pigg i helgen, piggare än på väldigt länge. Har märkt både idag och igår på jobbet att jag varit väldigt trött och skulle vid ett flertal tillfällen vilja ta en paus mitt i allt och gå för att sätta mig och vila en stund. Tyvärr går inte det när man är i full gång med ex klä på eller av en massa barn, eller gör något annat. När chefen fyllde i mitt utlåtande till fk ang jobbet så skrev hon i att jag kunde ta pauser, men när ska man kunna ta dem egentligen? Inte när det behövs som mest iaf! 

Igår var det äntligen tid för en sväng till frissan igen, aldrig har jag varit med till maken att håret växer som det gör nu. Gäller att passa på några veckor till att njuta av det nu tjockare håret, innan det faller av som vanligt. Känns tråkigt att flytta ifrån en kanon frisör som verkligen vet hur man vill ha håret och inte kostar en förmögenhet. Blir nog att jag åker hit en sväng till innan knodden tittar ut så jag slipper tänka på det direkt efter flytten. Får passa på att hälsa på jobbet och kusinvitamin samtidigt så det blir en utflykt :) Förövigt kanske någon av er som bor på det håller känner till frisörerna i Nyhamnsläge? 


1 kommentar:

  1. Urk för halsbränna! Har haft massa nu när jag käkat så mycket piller, men med Kevin hade jag så jag spydde av det! Tips är Omeprazol, en om dagen så slipper man nästan rubbbet! :D
    Kraaaaam

    SvaraRadera