måndag 11 februari 2013

Härliga livet :)

Då var det måndag igen och jag slutade tidigt idag, vilket passa mig utmärkt då jag har lite små ont och är väldigt trött i ryggen efter gårdagen. Vi var ute och gick nästanhela dagen kändes det som. Först blev det en sväng med kameran i Allnarpsparken på ugglejakt, när vi var där frågade svärisarna om vi skulle in på Drömljus i Hbg. Jag var lite sugen på att åka in och titta på det, då bilderna såg så fina ut där ifrån, men vart samtidigt väldigt osäker på om jag skulle orka, samt klara av den stress det blir med så mycket folk över allt. Vi åkte iaf dit direkt efter Allnarp, det dröjde inte länge fören ryggen börja kännas trött och ont gjorde det i den. Skulle bara gå en liten sväng tänkte jag, men det resulterade i att vi gick där i 2,5h efter att ha redan gått några timmar precis innan. Så några längre turer blir det inte flera gånger, utan det hade räckter med antingen eller. 


I lördags fick vi iaf packat ca 15 kartonger, helt underbart att veta att en hel del till är packat och färdigt för flytt. Det känns däremot som en evighet tills vi ska flytta, men det är "bara" ca 40dagar tills de första flyttlassen går. Helt underbart det ska bli med sitt egna, slippa jobbiga grannar precis in på. Det hanns också med att inviga grillen i lördags för säsongen, väldigt sent för att vara oss, men så underbart gott det var. Tur jag har en underbar make som ställer sig ute i 5minus och grillar mumsig mat till oss :) Vad skulle jag göra utan honom!







Helgen som kommer tycks vara fullproppad som vanligt. Efter lite tjajt på C ska han på grabbkväll, han får ju passa på nu då det kommer en period då han inte kan hitta på en massa sådant utan måste vara i beredskap som taxi :) Då grabbarna inte ska vara hos oss utan i stan så var det tänkt att jag skulle ha lite egentid här hemma och bara ta det lugnt, men varför göra det när man kan göra annat roligt :) Så det blir bio med härliga kusinen, precis vad vi båda kan behöva. Får passa på att snusa lite på godingen också.. Lördagen får vi se vad som sker då vi ska vara "barnvakt" åt V, då han är gräsänkling och behövde passning ;) 



Usch, är sugen på lite ändring av bloggdesingen här inne, men vet inte riktigt vad jag ska hitta på och hur på denna portal. Tyvärr blir det inte just nu då tvättstugan kallar, tråkigt men ett måste. Skönt sedan med en egen tvättstuga där man kan tvätta när det passar en själv. Längtar så till våren och sommaren när man kan hänga ut tvätten i trädgården. Det luktar så underbart gott med tvätt som torkat ute..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar